2020. október 12., hétfő

Vásárlás a konténernek.....


 

Már napok óta , mi több hetek óta motoszkál bennem egy vendégségben elhangzott mondat. 
"Nem vásárolok a konténernek".....

Mit is jelent ez pontosan. 
Azt, hogy 60 éves vagyok, nekem már a B oldal forog.
Az anyagi tárgyak gyűjtögetése nem jó ötlet.
Mert mi lesz ezekkel a dolgokkal amikor meghalok? 
Bizony, bizony megy a konténerbe, hiszen lássuk be a gyerekeink nagyon kevés dolgot mentenek meg -át maguknak abból ami nekem számított értéknek.
Hogy ez miért fáj, amikor már amúgy se tehetek semmit?

Nem fáj, csak visszafogja a lendületemet amikor bármi olyat meglátok ami ugyan teljesen felesleges, de a szememnek-szívemnek tetsző.
Valahogy elkapott a selejtezési kedv. 
Hadd csináljam még meg én. Hadd válogassam én ki mi az ami szemét, használhatatlan, és a maradékot hadd én ajándékozzam el még az életemben.

Hadd örülhessek annak, hogy jó helyre kerültek a kincseim.
 
Még emlékszem amikor új albérletbe költözve a lányom az idős néni holmijait rakosgatta össze és szinte semmire sem volt szüksége belőle a néni gyerekeinek.

Nagyon szomorú voltam és nem tudtam elhessegetni az érzést, hogy bizony az én dolgaimmal is ez lesz......

Talán tényleg az a megoldás, hogy még most elrendezni mindent, minél kevesebb gondjuk legyen a gyerekeknek vele.
És remélem lesz elég időm mindenhez...


2 megjegyzés:

  1. Mennyire igaz minden szó... Az ember szíve összeszorul...és megpróbál túl lépni rajta.Nyilván amikor az ember 50 éves, ilyenekre talán még nem gondol...Nem szeretnék már csecsebecséket begyűjteni, mert akkor ép megtetszett...Hogy mi az értékes,és mi nem... nézőpont kérdése...Az én oldalamról nézve, vagy a fiaméról...Emlékszem, amikor a szüleim meghaltak és eladásra került a ház, és benne , minden, a fiamnak nem kellett semmi, mint egy pici doboz...
    Anyós szokta mondani mi lesz a sok cuccával, egy 32 négyzet méteres lakásba él...mi lesz a miénkkel, családi ház...és a gyerek is sok cuccát idehozza...Erre szokta mondani a gyerek ...konténer...akkor minek is bármi..Most tetszik a festés, csináld azt, legyen örömöd benne ...

    VálaszTörlés
  2. Vera köszönöm szépen :-) Igen a festés kikapcsol és bár néha vannak ilyen borongós gondolataim, de zömmel jobb a hangulatom. Most a túlélésre játszom, Szeretném átvészelni, megúszni ezt a koronavírusos mizériát.

    VálaszTörlés