2020. április 11., szombat

Ablak mese


Csak álltam az ablak előtt és a lemenő nap sugarait néztem a szemközti üvegtáblákon.
Milyen játékosan, szinte nevetésre ingerelve haladt ablakról, ablakra.
Egészen belefedkeztem.

Elképzeltem, ahogy leskelődik
A  szobában végig futtatja vékony ujjait a szekrényeken, megvilágítva az ottfelejtett porcicákat. 

Megsimogatja a fáradt, ráncos arcot, mosolyt csalva rá. 
Nini, hiszen egészen megfiatalodott ott szemben az nyugdíjas néni, és már látom is ahogyan kinyújtózik és ismét az a fiatal életvidám lány lesz aki volt valamikor.
Nem, az éveket nem lehet visszahozni, de ez a pajkos napsugár arra ösztönzi, hogy felálljon a karosszékből és megcsinálja a vacsoráját. 
Pirítóst teával.
Többre nemigen futja, jól be kell osztani a nyugdíját, hogy jusson mindenre, a macskájának is. Neki főleg.

A fénysugár a következő ablakra folyik, megvilágítva a bent levőket. Egy család. Apa, anya egy kislány.
Most mind a hárman itthon, hiszen a karantén miatt ők sem mehetnek sehova.
Az apa munkájára hivatkozva keveset volt otthon. Szeretője volt, mert egy fiatalabb nő jobban felpezsdítette, mint a 25 éve unalomig ismert felesége. Most ennek is lőttek, és ő nem találta a helyét.
Rá kellett jönnie, hogy bizony a lánya és a felesége életéből nem hiányzik.
Mindent megoldottak maguktól, mert hozzászoktak, hogy soha sincs ott és akkor amikor kell.
Amikor szükség van rá.
És ez bizony nagyon mellbe vágta. Amikor látta, hogy a felesége miként küzd meg a minden napi dolgokkal, amiről neki halvány fogalma sem volt, mert nem volt otthon.
Rájött, hogy bizony az asszony s(z)ótlansága nem más mint egy védekezés a fájdalom ellen, amit ő maga okozott.
És most karanténban vannak. Ők hárman és az összes problémájuk amit már többé nem lehet elhallgatni.
A szemével követte a napsugár útját ahogy lassan végig cirógatja a kislánya aztán a felesége arcát.
Úgy érezte, hogy a feleségén tovább időzött, így meglátta a szemeiben azt a fiatal lányt akiért annyit harcolt, hogy az övé legyen.
Akkor megígérte neki, hogy jóban-rosszban mellette lesz.
Bólintott.
 Itt az ideje, hogy minden elvesztegetett percet jóvá tegyen.

A napfény tovasiklott. El a háztetők felett.
Én pedig csak álltam az ablaknál, és már a saját életemen gondolkodtam.
Hogyan tovább ha vége a járványnak? Mi lesz más? Mire tanított engem, másokat?
A Hit most nagyon fontos lett nekem.
Hinni az összefogás erejében.
Hinni abban, hogy a jó mindig győzni fog.
Hinni magamban, hogy megmaradok embernek minden körülmények között.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett ez a bejegyzésed... bizony elgondolkodtató. :)

    Kellemes ünnepeket, és nyugodt napokat kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Köszönöm és nagyon örülök, hogy itt jártál :-)

      Törlés
  2. Igen.. el lehet gondolkodni rajta.. Mindenki tette a dolgát, a másikra nem volt, vagy kevés ideje... most meg bezárva együtt.
    tanulságos...
    Pihenős ünnepeket!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Ez a bezártság sok mindent kihoz az emberekből. Jót-rosszat. Csak remélni tudom, hogy minél hamarabb vége lesz, és túléljük.

      Törlés
  3. Az ablak fényről jutott eszembe, hogy nekem is fotóznom kell....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) szépek a fotóid. Én nagyon szeretek mindent megörökíteni, mert olyan gyorsan múlnak el dolgok. Pl. szívesen fotóztam a városomat Tatát, és mostanra kiderült, bizony jó volt, mert azóta egészen más arculata lett a városnak.

      Törlés